Gisteren ben ik voor lange tijd weer eens naar de bioscoop geweest. Ditmaal met mijn vriendinnetje Tessa. We hadden besloten om naar de nieuwe film 'New Year's Eve' te gaan. Een romantische comedy met veel bekende acteurs in de cast. En nu ga ik daar mijn ongezouten mening over geven. Weet jij voor 200% zeker dat je nog naar deze film wilt? Lees dan niet verder! Mijn mening is niet bepaald positief te noemen.
Bah, jakkes, wat een tegenvallende film. Ik baal! Een kaartje bij Pathé vind ik tegenwoordig veel te duur. Daarnaast hebben ze speciale mannetjes ingehuurd die je inhoud van je tas graag willen inspecteren. Het smokkelen van illegale Coca-Cola flesjes en zakken Haribo is tegenwoordig niet meer toegestaan. Nee, je moet gewoon een briefje van vijf bij de kassa neerleggen voor een bak popcorn. Deze popcorn ligt al een aantal weken in belachelijk grote zakken in de berging. Erg vers ja!
Maar laten we het over de film hebben. Ik ga even raden welke gedachten de regisseur had: hoe krijg ik zo snel mogelijk een miljoenenfilm op het witte doek? O, ja ik weet het al! Ik pak gewoon een stuk of 10 bekende acteurs, pak een GTST script en zorg voor een zoetsappig einde. Geloof mij, ik zat er vast niet ver naast.
De verhaallijnen zijn kort, simpel, saai en vooral voorspelbaar. Blijkbaar heeft elke hoofdrolspeler de humor van een stand-up comedian. Kende ik maar zoveel mensen in mijn omgeving die zo scherp uit een hoek konden komen. Daarnaast hoef je echt geen communicatiestudent te zijn om Product Placement te herkennen. Nivea zal vast de helft van de film gesponsord hebben, want negentig procent van de mensen op Times Square draagt een hoed met grote letters N-I-V-E-A. Anders zwaaien ze wel met een blauw opblaasbaar ding. Je zou bijna denken dat de film: New Years Eve with Nivea heet. Het zou zomaar kunnen.
O, ja Nivea was niet de enigste die de film sponsorde. Nee, ken je die balansarmbandjes nog die voetballers droegen? Er zijn al honderden onderzoeken gehouden: die dingen werken niet! Oplichterij noemen we dat in Nederland. In Amerika noemen ze het marketing. En aangezien die krengen vast voor geen meter verkopen, maken ze nog even reclame. Want het verlegen meisje in de film verliest haar armbandje in de lift, maar doordat Ashton Kutcher het armbandje komt brengen, is ze helemaal klaar voor haar eerste optreden. Op Times Square nog wel voor een miljoenenpubliek. Nee, zonder dat armbandje had ze dat never nooit gekund.
Tuurlijk, sommige stukjes waren wel leuk en grappig. Maar ik vind het toch echt de grootste tegenvaller van het jaar. Maar mocht je er toch graag heen willen: Ga vooral en laat je niet tegenhouden door mij. Ik ben erg benieuwd naar jullie mening!
O, ja wil je je vriendje nog houden het komend jaar? Laat hem dan vooral thuis en sleur je beste vriendin mee naar de bioscoop. Ik heb je gewaarschuwd!
Haha! Ik wou heel graag naar deze film, alleen begin toch een beetje te twijfelen.
BeantwoordenVerwijderenhihi, die film leek me eerlijk gezegd wel leuk! maar ik kan me best voorstellen dat hij nogal afgezaagd is, denk niet ik mijn geld er ga aan uitgeven (: ♥
BeantwoordenVerwijderenOoh wat jammer, de film leek mij heel erg leuk toen ik de trailer zag.
BeantwoordenVerwijderenIk heb hem gezien en ik vond hem juist superleuk.
BeantwoordenVerwijderenach iedereen zijn eigen mening.
x
Ik wacht wel tot dat hij op dvd is, want het is zonde om een duur kaartje te kopen voor iets wat waarschijnlijk gaat tegenvallen.
BeantwoordenVerwijderenIk ben er zelf ook heen geweest, maar ik vond het super leuk! Het leek wel heel erg op de film Valentine's day, maar dat was ook eigenlijk wel de bedoeling.
BeantwoordenVerwijderen