Pagina's

donderdag 23 juni 2011

De Netwerk Bijbel

Ik lees van nature niet veel boeken, maar op vakantie maak ik daar graag een uitzondering voor. Op het strand lees ik zo makkelijk 10 boeken weg. Appeltje, eitje! Ik denk dat dat komt doordat ik doordeweeks veel thuis op het internet zit. De webpagina's razen mijn ogen voorbij op zulke momenten. Op het strand is er meer rust en geen afleiding van mijn laptop. Het ideale moment om er een boek bij te pakken. Eén van de boeken die ik kan aanraden is 'De Netwerk BIJBEL' van Gerard van Vliet. 

'Het is niet wie JIJ kent, maar wie JOU kent!'


Netwerken is essentieel als je succesvol zaken wilt doen, snel een (nieuwe) baan wilt hebben of een goede studentenkamer voor je dochter wil scoren. Je kunt dit doen op persoonlijk niveau. Denk hierbij aan je vrienden, kennissen, familieleden of oude klasgenoten. Maar tegenwoordig kan het ook anders en efficiënter. Denk aan de nieuwe vormen van netwerken: LinkedIn, Twitter of Facebook. Dit zijn meteen ook de enigste vormen van netwerken die ik gebruik. Netwerken in real-life, face-to-face doe ik eigenlijk veel te weinig! Puur uit onzekerheid en onwetendheid. Heb jij dit nu ook? Dan kan ik je dit boek zeker aanraden. Het heeft mij zoveel nieuwe inzichten gegeven. Het leest ontzettend makkelijk weg met de vele voorbeelden die er in staan. En echt goede voorbeelden waar je iets aan hebt. Niks vaags, nee echt to-the-point met concrete zinnen.


Je begint al snel met een testje om te kijken of je 'geschikt materiaal' bent voor netwerken. Persoonlijk geloof ik ook wel dat je wel een bepaalde persoonlijkheid moet hebben. Iemand die heel onzeker en stil is, zal het niet makkelijk hebben op een netwerkbijeenkomst. 


Ik kan mijzelf heel goed herkennen in dit stukje hierboven. Ik kan soms echt uren piekeren over dingen die nog moeten gebeuren. Dan vraag ik wel honderd keer aan mijn vriend: 'Maar wat als dit gebeurt?' of  'Stel je voor dat...' Zo kan ik wel even doorgaan. Achteraf blijkt ook altijd dat al mijn scenario's totaal niet uitgekomen zijn. Ik kan beter mijn energie ergens anders in stoppen.


Doelen opstellen? Altijd met de SMART methode. Erg herkenbaar voor elke communicatiestudent.




Achter elk hoofdstuk zitten een aantal blanco pagina's waarop je notities op kwijt kan. Mijn boek is geleend van de bieb, dus die van mij blijven leeg. 

De Netwerk Bijbel is te koop voor €29.95 bij bol.com 
ISBN: 978-90-898929-8-0



1 opmerking:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...