Pagina's

maandag 13 juni 2011

Jello shots maken!


Afgelopen weekend gaf mijn zusje haar Sweet 16 feestje voor al haar vrienden en vriendinnen. Samen met haar heb ik de hele garage verbouwd en versierd. Dit leek mij ook meteen een perfect moment om Jello shots te maken. Voor iedereen die niet weet wat Jello shots zijn: het zijn een soort van gelatine puddinkjes met alcohol. Ik ga nu stap voor stap uitleggen hoe je deze Jello shots maakt en natuurlijk laat ik jullie graag het eindresultaat zien.

De benodigdheden:
  • Een pakje Jelly poeder van Dr.Oetker (te koop bij de AH voor €0,69) Ik heb voor de smaak aardbeien gekozen, maar je kan ook een andere smaak kiezen.
  • Iets van alcohol. Zelf heb ik rode wodka gepakt, dit omdat het ook een goede combinatie is met de aardbeien smaak. 
  • Plastic of kartonnen amusebakjes. Ik heb gekozen voor de plastic amusebakjes van Xenos. Ze kosten €1,99 voor 24 stuks en je kunt ze na afloop afspoelen en hergebruiken. 
  • Een maatbeker
  • Water
Stap 1
Breng een halve liter water aan de kook. Dit kan het eenvoudigst met een waterkoker. Gaat snel en je hoeft het niet in de gaten te houden. Ondertussen kan je vast de bakjes uitstallen op de keukentafel. 

Stap 2
Dan ga je nu de verhouding alcohol/ water bepalen. Totaal moet er een halve liter 'vocht' bij. Ik koos voor de verhouding 20/80. Het is namelijk wel een Sweet 16. Je giet het kokend water in een pan en daar doe je een heel pakje Jelly poeder erbij en roer je net zolang tot dat de poeder is opgelost. Als laatste giet je de alcohol erbij. 
Stap 3
Dan giet je het goedje in een maatbeker over. Dit vond ik makkelijk omdat je zo snel en eenvoudig het goedje kon overgieten in de amusebakjes. Heb je dit gedaan? Dan zet je ze in de koelkast.

Stap 4
Je moet de jello shots minimaal 2 uur in de koelkast laten staan en dan zijn ze klaar voor gebruik. Bewaren doe je het beste in de koelkast. Hierdoor kan je ze ook een dag van te voren alvast maken. 


Stap 5
Smullen maar! Om ze nog feestelijker te maken kun je ze versieren met bijvoorbeeld discodip of zoals ik gedaan heb, met feestelijke parapluutjes. 




De Jello shots waren een groot succes op Nichonne's verjaardag! Binnen no-time waren ze allemaal op en ik kreeg vaak de vraag hoe je ze zelf kan maken voor verjaardagen. Vandaar deze handige tutorial. 

Succes!



7 opmerkingen:

  1. Leuk idee zeg! Maar verdampt de alcohol in het drankje niet wanneer het gekookt wordt..?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. je kookt eerst water apart dat voeg je bij die jelly poeder en dan voeg je pas je alcohol en koud water bij dus nope de alcohol kan niet verdampen :)

      Verwijderen
  2. Nee hoor, je moet alleen even de jelly een beetje laten afkoelen. Het goedje mag niet loeiend heet zijn als je de alcohol erbij doet, dan verdampt de alcohol niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dankjewel! Super makkelijk en leuk recept :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. (Late Reactie,)
    Leuk hoor ga het ook maken mat me 18e verjaardag:D.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. als je de alcohol afkoeld voor dat je het bij de jelly voegt dat verdampt het ook niet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoe lang kan je de jello in de koelkast bewaren?

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...