Pagina's

zaterdag 20 augustus 2011

Help! Ik heb een nachtmerrie!


De laatste tijd heb ik echt veel last van nachtmerries. What's wrong with me? Ik heb ze voornamelijk wanneer ik alleen in huis slaap. Ja, ik weet het, ik ben een schijtluis eerste klas! Midden in de nacht wakker worden, slecht slapen, de volgende dag futloos zijn, ik ben het zat! Waar is die dromenvanger als je hem nodig hebt?! Nu ben ik vandaag op het internet gaan zoeken wat de oorzaken van nachtmerries zijn, maar vooral hoe ik er vanaf kom.


De oorzaken die ik kon vinden op het internet waren de volgende:
  • Een vervelende gebeurtenis 
  • Een te levendige fantasie in combinatie met snel angstig zijn
  • Het gebruik van medicijnen
  • Een verkeerd dieet
  • Stress
  • Hormonen bij vrouwen vlak voor de menstruatie 

Tussen al deze oorzaken zitten er twee waarin ik mij wel kan vinden. Dat is de levendige fantasie in combinatie met snel angstig zijn. De laatste tijd ben ik mezelf steeds bewuster van gevaren om mij heen. Ontzettend irritant, want ik bedenk binnen no-time de engste, gevaarlijkste situaties/ scenario's. Negatieve gedachten wegwezen! De tweede oorzaak zou kunnen zijn hormonen, ik herken dit maar al te goed.


Op zoek naar oplossingen!! Nu ik de oorzaak kan raden, wil ik lekker gaan slapen zonder angstig wakker te worden. So bring it on, wat moet ik doen om mijn schoonheidsslaapje terug te krijgen?

Was ik misschien iets te enthousiast? Op verschillende sites staat dat nachtmerries niet te voorkomen zijn. Ze zouden een soort verwachtingspatroon zijn. Dus als je bijvoorbeeld droomt over een donkere steeg, dan moet je denken dat er aan het einde een grote discotheek is en niet een zwarte schim, dat dichtbij een man blijkt te zijn met een mes. Makkelijker gezegd, dan gedaan. Andere sites geloven dat nachtmerries een bedoeling hebben om iets te verwerken. 


Na lang zoeken heb ik een Canadese wetenschapper gevonden die een oplossing heeft. Tromgeroffel... gamen! Het regelmatig spelen van games zorgt ervoor dat mensen meer controle hebben over zichzelf. Dus, bij wie mag ik binnenkort een potje komen gamen? Of zou dit een goede reden zijn om een Ipad te kopen..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...