Pagina's

zondag 21 augustus 2011

Ontdekking van de maand!


Na het avondeten eet ik eigenlijk nooit een toetje. We hebben het niet in huis en eerlijk gezegd heb ik er vaak ook geen behoefte aan. Nu kwamen laatst mijn schoonouders een hapje bij ons eten en als verassing hadden ze toetjes mee genomen. Ook deze avond kwamen de toetjes niet tevoorschijn, maar bleven ze mooi in de koelkast staan. In de ochtend na een avondje stappen zag ik opeens de toetjes staan in de koelkast, dus ik besloot er één op te eten. Wat een spijt dat ik dat niet eerder had gedaan! Super lekker! Vriendlief was helaas te laat, voordat hij de toetjes ontdekte waren ze al verdwenen in mijn buik. Benieuwd over welk toetje ik het hier heb?


Het toetje komt van de Aldi na wat research gedaan te hebben bij mijn schoonmoeder. Bij de Aldi worden ze zomertoetjes genoemd en ze zitten niet vast in het assortiment. Hop, op de fiets richting de Aldi! Daar meteen wat toetjes ingeslagen voordat ze verdwenen waren. Ondertussen zijn deze ook allang op. Ik heb er elke dag minstens één op gegeten. Soms zelfs wel drie.


Het lekkerste is om alle 3 de delen op één lepel te krijgen. Zo proef je de smaken het beste. De onderste laag is een soort kruimeldeeg. Het deed mij echt denken aan de bodem van een taartje. Dan komt er een soort romige mousse, met als topping een soort aardbeienjam. Zo lekker!! De toetjes kosten 99 cent per stuk. Naar mijn idee best duur, want binnen 5 hapjes is het op.


Het glaasje waar het toetje in zit, kan in de vaatwasser gezet worden. Na afloop kan je deze bewaren en gebruiken. Het is wel te groot voor een shotglaasje en te klein voor een glaasje fris. Nu kwam gisteren mijn beste vriendin op het idee om er een waxinelichtje in te plaatsen. En dat past precies!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...