Pagina's

woensdag 12 oktober 2011

Oktober | Pink Ribbon maand!


Elk jaar ben ik er van bewust dat de maand oktober in het teken van Pink Ribbon bestaat. Of dit komt omdat het dezelfde maand is dat ik jarig ben of dat het komt doordat ik een vrouw ben, ik denk beide. Mocht je hier niet zo bewust mee bezig zijn, dan wordt je er vast aan herinnerd door alle 'armbandjes, lintjes en andere gadgets' die worden verkocht in winkels. Elk jaar koop ik het magazine. Standaard! Want de GE-HE-LE opbrengst gaat naar Pink Ribbon, en zo hoort het! Benieuwd naar het magazine van dit jaar? Klik dan verder.


Wat ik zo sterk vind aan het magazine is dat het je een feel-good gevoel geeft als je het uitgelezen hebt. Ja, het onderwerp kanker is moeilijk. Maar niet alleen treurig. De verhalen geven je kracht, laten je zien wat de belangrijkste dingen in het leven zijn en het toont je hoe sterk vrouwen zijn. Ik word tijdens het lezen soms verdrietig, maar heb ontzettend veel respect voor alle vrouwen die hun verhaal vertellen. Wat zijn dat power vrouwen! Petje af voor jullie dames.


Dit is alweer de 8ste editie van het Pink Ribbon magazine. Zoals de meeste vrouwen wel weten krijgt 1 op de 8 vrouwen borstkanker. Een symbolisch getal dus. Dat zijn jaarlijks 13.000 nieuwe patiënten en de meeste vrouwen zijn tussen de 45 en 75 jaar. Maar ook jonge vrouwen van 25 kunnen borstkanker krijgen. Geld voor medisch onderzoek is dus hard nodig! Het magazine kost €5,95 en de gehele opbrengst gaat naar Pink Ribbon. Ik heb het magazine dit jaar kado gekregen voor mijn verjaardag. Een ontzettend mooi kado als je het mij vraagt, ik had het niet anders gewild.


Naast verhalen, fotoreportages, kaarten en inspirerende teksten bevat het ook feiten. Feiten over onderzoek naar borstkanker, feiten over het aantal meldingen. Wist je bijvoorbeeld dat borstkanker doodsoorzaak nr. 1 is onder vrouwen van 35 tot 55 jaar? Dat mannen ook borstkanker kunnen krijgen? Dit aantal ligt wel lager, namelijk 100 per jaar. 


Ik hoop dat je na het lezen van dit bericht meteen naar de supermarkt of boekenwinkel rent om dit magazine aan te schaffen. Het is ook zeker een mooi kado voor een goede vriendin, je moeder of je vrouw.

IK STEUN PINK RIBBON, EN JIJ?

1 opmerking:

  1. Hoi tahnee,
    op mijn facebook kun je zien dat ik ook mee heb gedaan voor het goede doel. groetjes tante marion

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...