Pagina's

donderdag 19 januari 2012

Column | Studie Ontwijkend Gedrag


Gisteren heb ik 2 uur lopen zwoegen en zweten in een klaslokaal op een tentamen genoemd: 'Ontvangsgerichte benaderingen'. Het was niet mijn ding! Je moet mij geen gele reader in mijn handen duwen om te leren. Ten eerste haat ik de kleur geel, want er is maar één leraar die bekend staat om zijn gele readers, en ik mag hem niet. Ten tweede stonden er alleen maar kromme zinnen in. Stof die nog moeilijker werd gemaakt door moeilijk, omslachtig taalgebruik. Geef mij maar gewoon 'Jip en Janneke' taal. Simpel en duidelijk!


Zinnen hoor je niet 5 keer over te lezen om ze daarna te ontleden en in je eigen woorden te zetten. Dan had maar gevraagd of ik een reader voor alle studenten wilden schrijven. Ik had het met plezier gedaan! In het tentamen zelf, kwamen voorbeelden voorbij over een mamoet van Ice Age. Seriously?! Zie je het al voor je? Ik schreef op: Amy, de mamoet, had alleen haar eigen referentiekader.. blabla...totdat ze Manny tegenkwam. HBO-niveau noemen ze dat.

Na afloop ben ik met 2 vriendinnen troostvoer gaan halen bij de MacDonalds. Alle emoties even helemaal weg eten en onze frustraties eruit gooien. Ja, docenten dragen bij aan obesitas. Maar tegelijkertijd ook aan een schoon appartement. Want in zware tijden (de tentamenweken wel te verstaan) komen al mijn goede voornemens opeens onder het stof vandaan. Alles beter dan taaie lesstof in je hersens stampen. Ik begin spontaan ALLES te poetsen: deurknoppen, de binnenkant van de keukenlades, zelfs die raampjes boven een deur worden flink onder handen genomen. 


Verder, zijn mijn nagels perfect gelakt, heb ik elke beautysite in Nederland en Amerika gecheckt. Mijn Facebookpagina is inmiddels al 57 keer gerefresht, net zoals Twitter. Ik heb zelfs een keer spontaan mijn moeder gebeld! 

Terwijl ik dit typ is het al middernacht. Mijn vingers zijn moe van al het typen achter de laptop (niet van deze blogpost hoor!), mijn ogen zien niet meer helder en mijn lichaam schreeuwt om slaap. Ik duik mijn bed in!

Want morgen, ja morgen ga ik beginnen met het leren voor mijn tweede tentamen!

2 opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...