Pagina's

vrijdag 20 januari 2012

Poets je toetsenbord!


Ben jij net zo'n viezerik als ik en heb jij je toetsenbord ook al een half jaar of langer niet schoongemaakt? Ieewwhh! Ik zou maar niet kijken, je weet maar nooit wat er nu allemaal groeit onder die toetsen van je. Ik vrees dat er van alles onder mijn toetsen ligt. Drinken dat ik ooit geknoeid heb of kruimels van koeken die ik weg snaaide achter mijn laptop. Tijd om eens grondig gaan schoon te maken. Maar hoe doe je zoiets eigenlijk? Lees verder voor tips! En ja, je weet dat het nodig is.

Tip 1. Koop een bus met perslucht. Deze kan je bij de meeste computershops vinden. Maar iedereen die mij kent, kan al raden dat ik dat niet in huis heb en dat ik ook niet ga betalen voor lucht. Dit is wel een optie voor alle mensen die nu bang zijn dat ze anders hun laptop beschadigen. Met de perslucht, kun je alle viezigheid als het ware wegblazen zonder je toetsenbord te beschadigen.


Tip 2. Houd je toetsenbord ondersteboven, schud een beetje op en neer en zie wat er allemaal al uit komt vallen. Ik schrok, die berg eten die bij mij tevoorschijn kwam, was genoeg geweest om heel Afrika te voeden. Oepsie.

Tip 3. Met een heel klein beetje spiritus op een doekje of op een oude tandenborstel kan je heel makkelijk alle vettigheid van je toetsen af krijgen. Gebruik niet te veel vocht, je toetsenbord mag aan de binnenkant niet nat worden. Wat ik persoonlijk altijd handig vind is om een klein beetje spiritus op een wattenstaafje te doen, zo kan je goed bij de plekjes tussen je toetsen.


Tip 4. Heeft jouw stofzuiger ook van die handige extra borsteltjes? Deze zijn heel zacht en klein en prima om je toetsenbord mee te reinigen. Mijn stofzuiger heeft de keuze om heel hard te zuigen of zachtjes. Zet hem dan op zachtjes, zo zuig je niet al je toetsen op. Zou toch jammer zijn als je een paar letters mist.

Tip 5. Koop een Hello Kitty toetsenbord reiniger. Yeaay! Stop het kabeltje in je USB poort en stofzuigen maar. Staat ook nog eens leuk op je bureau. Google 'Hello Kitty keyboard cleaner' en je vind allerlei adresjes waar je hem kunt kopen.


Mijn toetsenbord is helemaal schoon! Nu die van jullie nog. 
Wist je trouwens dat een toetsenbord gemiddeld meer bacteriën bevat dan een wc-bril die 2 weken niet is gepoetst. 


13 opmerkingen:

  1. Leuke tip =) Haha de Hello Kitty cleanser is TOP!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hahahah xD ik wil binnenkort een heel nieuw toetsenbord xD dus dan kan deze lekker weg en ik weer met een schone beginnen :P.
    en over die WC bril denk ik maar niet meer na xD

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Handige tips!! Leuk geschreven ook :D!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb je getagged, zou je hem willen doen?

    Hij staat hier : http://belllezza.blogspot.com/2012/01/tag-11-questions.html

    Sorry, niet als spam bedoelt ofzo maar zo is hij makkelijker te bereiken voor je!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik heb ook zo'n zuigertje, maar niet van kitty

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En je hebt van die speciale sponzen die je op/in je toetsenbord kan drukken en waar het vuil aan blijft plakken

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Handige tips voor een fresh toetsenbord. :p Ik maak de mijne wel eens schoon met pure alcohol, weet niet of het goed is, maar dan voelt hij weer fris aan. :D

    BeantwoordenVerwijderen
  8. laat je klavier gewoon reinigen door een expert! bv door www.fusernet.nl

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...