Pagina's

zondag 29 januari 2012

Hoe overleef ik de kou?


Ik wil het niet geloven. Ik wil het niet geloven. Maar toen ik vanmorgen met één voet de vloer aanraakten, wist ik dat het menens was. Het is koud! En mijn vloer, misschien kan ik beter zeggen mijn hele appartement leek wel een grote schaatsbaan. Snel de verwarming op 25 graden. Ja, wij hebben enkele ramen, die je open kunt schuiven en ontzettend veel koude lucht binnenlaten. Ik moet de verwarming wel overuren laten draaien. Vandaag kom ik met een aantal tips zodat je komende week doorkomt.


Tip 1: Duik in je berg jassen op zoek naar een winterjas waar een eskimo jaloers op zou zijn. Beter te warm en voor schut, dan doodvriezen op de fiets. In tijden van crisis (komende week dus) kies ik liever voor de iets minder fashionable keus. Dikke wollen sjaal om je nek, dubbele paar handschoenen en je kunt de kou buiten aan.

Tip 2: Zie naar buiten gaan als een gratis gezichtsbehandeling. Huh? Wat zeg je nu? Ja, je leest het goed. Een gratis gezichtsbehandeling. Denk maar aan de zomer. Je gezicht wordt door de warmte buiten helemaal zweterig en plakkerig. Funest voor een vette huid, want de puistjes komen als bloemkolen de grond uitgeschoten. In de winter daarentegen droogt de kou je huid uit. Zorg dus wel dat je met een dagcréme blijft smeren. Je huid zal hierdoor rustiger worden, waardoor puistjes wegblijven. Dus hoppakee, houd je gezicht vol in de wind. Daarnaast krijg je gezonde rode wangen, dus laat die blush maar achter wegen.


Tip 3: Deze tip is voor alle studenten met een OV-chipkaart. Pak de bus in plaats van de fiets. Als student kost het je niets, hooguit wat meer tijd. Maar, bussen zijn warm, soms iets te warm. Het gevaar van uitglijden met de fiets is er niet meer en je vingers blijven niet aan je fietsstuur plakken. Mocht je bij de bushalte even moeten wachten, doe wat jumping-jacks. Door in beweging te blijven laat je de kou niet toe. Vergeet niet om wat deo mee naar school te nemen. Je kan het ook te warm gaan krijgen.


Tip 4: Eten. Heel veel eten. Gebruik het als een excuus om die zak chips nog even snel naar binnen te werken. Hoe denk je bijvoorbeeld dat eekhoorns de winter overleven? Ze verzamelen noten, eten zichzelf een paar brede heupen aan en zijn er klaar voor. Dat kun jij ook. Door wat meer extra kilo's te hebben, kun je beter de kou trotseren. Je zult mij dankbaar zijn als je de eerste 5 minuten in je auto zit en de ventilatie alleen nog maar koude lucht blaast.


Hebben jullie nog een aantal goede tips? Deel ze vooral hieronder.



6 opmerkingen:

  1. hahah leuk om te lezen :D Nou, mijn gezicht is blijer met de zomer, xD ik heb namelijk al een super droge huid van mezelf dus ik moet vandeweek met vaseline aan de slag om het goed te houden xD. Mijn tip: Doe niet 3 paar sokken aan of zo maar gewoon 1 paar, hierdoor blijft de ruimte tussen je voeten en je schoenen vrij en dit werkt dan als een soort verwarmingsbuis. Alle warmte word dan gecirculeerd in je schoenen. Mocht je echt koude handen hebben dan heb je van die hele leuke breek dingetjes met gel erin die heerlijk warm word.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Twee paar sokken aan, dat is echt mijn overlevingsmiddel. En vrolijke muziek draaien, waar dan ook, helpt ook goed ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke tips! Die had ik vanochtend al moeten weten haha. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke blog =) Ik volg je , als je mijn blog leuk vindt zou ik het leuk vinden als je mij volgt =) Fijne avond!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...