Pagina's

zondag 17 juli 2011

Cake-pops, maar dan anders!


Een aantal weken geleden probeerde ik cake-pops te maken, helaas ging mij dat niet goed af. Ik ben absoluut geen keukenprinses. Misschien ging het al mis bij de eerste stap: cake bakken. Om te voorkomen dat ik daar al de mist in ging, had ik een kant en klare cake bij de AH gekocht. Slim dacht ik in eerste instantie, maar misschien begon daar al mijn ondergang van cake-pops maken. Nu zat ik de laatste tijd heel veel marshmallows te eten en kwam ik op het idee om marshmallows-pops te maken. Veel makkelijker! Benieuwd hoe je ze maakt?



Als eerste heb je marshmallows nodig. Nu zul je natuurlijk zien dat als ik ze ECHT nodig heb, ze uitverkocht waren. Dan maar spekjes, een goede variant!


Naast de 'marshmallows' heb je ook cocktailvorkjes, smeltchocolade en versieringen nodig. Ik had in eerste instantie voor witte chocolade gekozen omdat dat bakje al open was en toch op moest. 


Dan ga je de chocolade smelten. Dit doe je door een grote pan met water op het vuur te zetten. Daarin doe je een pan die net wat kleiner is en als het ware in de grote pan hangt. In dat kleine bovenste pannetje gooi je de chocolade. Door het op deze manier te doen gaat de chocolade niet aan de bodem vastbranden, maar smelt het mooi. Bij mij was er iets mis gegaan omdat ik met teveel dingen bezig was, waardoor ik het later opnieuw heb gedaan maar dan met bruine chocolade. Vandaar dat mijn marshmallow-pops bruin zijn.


Terwijl de chocolade aan het smelten was heb ik 2 spekjes op één stokje gemaakt. Ook de versiersels heb ik in een bakje gelegd., zodat je straks makkelijk en snel de chocolade in de bakjes kan dippen. Heb je geen versiersels in huis? Dan kan je ook gerust hagelslag pakken, gaat ook perfect! Zodra de chocolade helemaal gesmolten is breng je een dun laagje aan met je lepel over de top van de spekjes, dippen in de versiersels en prik ze dan ergens in zodat de chocolade weer hard kan worden.


Ik heb de pops in een eierdoos geprikt. Daarna heb ik ze in de koelkast gezet om het proces te versnellen. Binnen een half uurtje zijn ze klaar en kun je ze proeven!


Mmmm...!!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...