Pagina's

vrijdag 22 juli 2011

Cleaning Lady.


Het is zomervakantie! Hoewel het aantal keren dat ik verbrand ben tegenvalt. Normaal gesproken lig ik in de vakantie's tot laat in de middag in mijn bed weg te suffen. Veel blogs te lezen, RTL gemist te kijken, Facebook en mijn mail tientallen keren te checken of er enige verandering te speuren is. Maar deze vakantie ben ik voornamelijk aan het werk. Centjes verdienen om straks weer vier keer zo snel uit te geven. Ik ben full-time aan het poetsen in de zorg. En daar kan je nog wat leren!


Omdat ik vooral bij mensen werk die zo'n 60 jaar ouder zijn dan ik, weten zij het natuurlijk allemaal veel beter. Ieder oudje heeft zo zijn of haar technieken die ze zelf al jaren hanteren en of ik het wil of niet, ik zal er aan moeten geloven. Dus verschillende poetsrituelen komen voorbij in mijn werkweek. Maar daar zitten soms toch wel hele handige tips bij! Ik ga ze voor je op een rijtje zetten.


1. Shine my sweet mirror!
De spiegel die bij mij thuis in de badkamer hangt is alles behalve mega shiny. Het is een klusje waar ik echt een hekel aan heb. Tandpastavlekken, strepen die niet verdwijnen en noem maar op. Tegenwoordig kan mijn spiegel weer stralen net als mijn gezicht na het klaren van dit klusje. Hoe? Ik heb 2 tips hiervoor gekregen. Een 'droge' en een 'natte'. Eén vrouwtje leerde mij om de spiegels op te poetsen met een droge doek. Zo kan er ook geen vocht achter de spiegel komen en gaat hij lang mee. It works great! Het kost je wat inspanning, maar dan is de spiegel ook weer als nieuw. De andere tip is om heet water te gebruiken met wat spiritus. Het water droogt dan streeploos op! Dit is ook ideaal voor douchewanden en ramen. 


2. Wat te doen met een citroen.
Citroenen gebruikte ik voornamelijk voor cocktails of voor een vleugje citroen in mijn Cola Light. Maar ze zijn voor meer dingen handig! Pers wat citroensap en warm dit op in de magnetron. Daarna even door het doucheputje spoelen en het ruikt daar weer heerlijk! Geen nare geurtjes meer te bekennen.


3. Een fris douchegordijn.
Een douchegordijn heeft naar mijn mening veel voordelen! Je hoeft ze niet zoals bij glazen wanden af te doen met een sopje en een trekker. Je kunt ze na het douchen gewoon aan de kant schuiven en ze laten drogen. Het nadeel vind ik dat het gordijn na een tijdje niet meer zo schoon is als in het begin. Shampoo, zeep en water laten ook vlekken achter. Nu kun je een nieuw douchegordijn kopen, maar slimmer is om het douchegordijn in de wasmachine te gooien. Huppakkee, 60 graden en draaien maar. 

Zo! Dat waren 3 tips voor vandaag. Mocht ik nog meer handigheden tegenkomen tijdens mijn werk dan ga ik ze zeker opschrijven en meedelen op mijn blog. Ik ben poetsen! 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...