Pagina's

woensdag 28 september 2011

Grenzeloos Verliefd!


Grenzeloos Verliefd, mijn vaste prik op zondagavond. Heerlijk zwijmelen bij al die romantische verhalen. Dappere meiden die de moed hebben om uit Nederland te vertrekken en ergens twaalf uur verder vliegen te gaan wonen. Voor zo’n Brabants meisje als ik, die Amsterdam al de andere kant van de wereld noemt is dat helemaal niks! Geen haar op mijn hoofd die erover nadenkt om dat te zullen doen. Zelfs al zou het New York zijn. Oke, de twijfel zou er zijn, NEW YORK! Maar er definitief gaan wonen, forget it! Een ontzettend lange shopvakantie, dat wel!

Een ver van mijn bed show tot 2 weken geleden. Het moment dat vriendlief tussen lip en neus door even zei dat hij naar Cambodja ging voor 3 maanden stage. SLIK! ‘’EVEN’’? ‘’MAANDEN’’? ‘’CAMBODJA’’? En dat over 2 weken, welgeteld 14 dagen (nu nog maar 1 week). Niet veel later kwam het besef dat hij er niet op mijn 22ste verjaardag is, dat ik alleen onze kerstboom moet optuigen en dat mijn bed voorlopig wel leeg en koud zal zijn. Vanaf die dag kijk ik anders tegen het programma ‘Grenzeloos verliefd’ aan. Want over een aantal dagen ben ik ook zo’n meisje, waarvan haar vriend aan de andere kant van de wereld zit. Het klinkt zo romantisch en mooi: ‘Grenzeloos verliefd’ totdat je zelf grenzeloos verliefd bent.

Nu een week later na een aantal gesprekken ben ik al wat optimistischer. Voor mijn vriend is het een enorme kans en uitdaging, maar dat geldt ook voor mij. Ik zal een nieuwe fase van mijn leven in gaan, waarin ik kan groeien. Meer zelfstandig zijn, vele nachten alleen slapen, zelf keuzes maken zonder het uren te bespreken met mijn vriend. Stiekem heb ik daar ergens ook wel zin in. Oke, het zal wat tranen en nachten bij mijn ouders kosten, maar als dat alles is!

De voordelen zijn dat ons appartementje continue super schoon zal zijn, de wc-bril standaard naar beneden is, geen maisbrood meer in huis, de frietpan mag weer gebruikt worden. Mijn bezoekjes aan MacDonalds worden niet meer geteld, net zoals de cellulitis putjes in mijn benen. VRIJHEID! Voor 3 maandjes MAAR!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...